Movavi Video Editor bezorgt jouw herinneringen voor eeuwig

movavi video editor

Ook voor absolute nieuwkomers, die voor de eerste keer een film gaan bewerken reikt deze Movavi software de ideale oplossing aan. Onervaren filmmakers gaan meteen hun weg kunnen vinden bij Movavi omdat dit video bewerkingsprogramma toegankelijk is voor iedereen zonder ingewikkelde instructies. Van jong tot oud kan met deze gebruiksvriendelijke software goede resultaten bereiken. Het is zonder meer één van de beste programma’s voor jouw eigen gemaakte films in elkaar te knutselen zonder gebruik te moeten maken van teveel toeten en bellen.

Movavi Video Editor is de beste tool om te starten als groentje

Het nabewerken van een film moet niet altijd even ingewikkeld te zijn om tot een goed resultaat te komen. Wie nog geen enkele ervaring als filmmaker heeft opgedaan, komt ruimschoots aan zijn trekken bij deze Movavi software. Voorkennis is niet nodig en je kan in een minimum van tijd alle opgeslagen filmmateriaal naar je hand zetten zonder een computer goeroe te zijn. Het is zonder twijfel één van de beste tools om als groentje aan de slag te gaan. Buiten het gebruiksgemak dat je meteen in de vingers gaat krijgen, speelt ook de goedkope prijs een grote rol. De tools om alles in goede banen te leiden zijn heel gemakkelijk te gebruiken. Wie afgeschrikt wordt door het technische aspect bij het maken van de eerste film, kan meteen worden gerust gesteld. Jouw eigen verbeeldingskracht en creativiteit kunnen volledig in deze software worden omgezet.

Wat kan je allemaal doen met Movavi?

Je zou er versteld van staan welke dingen je allemaal kan doen met deze software. Het is mogelijk om video’s in een groot aantal formaten te importeren zoals videoclips die zijn vastgelegd met een tv-tuner of webcam kunnen ook worden verwerkt vanuit de Movavi Video Editor, dat ook talrijke audio- en afbeeldingsindelingen ondersteunt. Je vindt alle basis hulpmiddelen om video’s te bewerken. Knip sequenties, bepaalde scènes samenvoegen en koppelen, achtergrond geluid toevoegen en nog heel wat talloze opties. Veel speciale effecten, overgangen en andere filters zijn beschikbaar voor de amateur filmer. Elementen die “vallen” vanaf de bovenkant van de video, kleur instellingen, sepia (voor een authentiek en oud effect), een slow motion-modus of de mogelijkheid om een scherm in twee te delen. Kortom, meer dan voldoende om kleine films te maken door een vleugje fantasie toe te voegen.

Magic Enchance, de toverstaf van deze video software

Op dezelfde manier is het heel eenvoudig om titels of ondertitels in de film in te voegen via de interface van de software. De basis biedt meer dan 100 lettertypes zodat je de ontwerpen kan aanpassen naar ieders smaak en voorkeur. De functie met de naam “Magic Enchance” verbetert de gemiddelde kwaliteit van de video’s door het maken van automatische aanpassingen op items zoals helderheid, contrast en scherpte. Een concreet voorbeeld. De software verbetert de kwaliteit van de pixels van de video’s door de korrels te verzachten. Verwacht nu ook geen echte toverstaf en wonderkwaliteit, maar de “Magic Enchance” tool lost voor de amateur film maker de verwachtingen volledig in. Zodra het filmmateriaal is verwerkt, kan Movavi dit in hoge definitie exporteren in formaten die eveneens compatibel zijn met mobiele apparaten in Apple, Android en Blackberry. Van ondergeschikt belang, maar er is de mogelijkheid om eenvoudig de prestaties te delen op sociale netwerken zoals Youtube, Facebook en andere sociale media. De interface wordt naast het Nederlands ook aangeboden in verschillende talen zoals Engels, Frans, Russisch, Duits, Spaans, Italiaans om de belangrijkste talen op te noemen.

De grote voordelen van de Movavi software

• Videobewerking zonder vereiste voorkennis
  • Automatische verbetering van de video films
  • Op de tijdlijn kan je makkelijk muziek en clips in elkaar lassen
  • Gebruiksvriendelijk om fades, titels en speciale effecten aan elkaar te rijgen
  • Bestanden kunnen worden opgeslagen in verschillende formaten
  • Mogelijkheid om titels te verbeteren
  • Talrijke overgangen zijn standaard voorzien
  • De snelheid van exporteren in populaire video extensies
  • Op youtube kan je alles naadloos delen

De video software wordt steeds populairder bij Mac gebruikers

Deze software voor video wint meer en meer aan populariteit bij Mac gebruikers. Als je hebt beslist dit beeldbewerkingsprogramma op je Mac computer aan te schaffen, volg je deze stappen:

Het invoegen van bestanden

Start het programma op jouw Mac computer en klik op Bestanden toevoegen. Selecteer de bestanden die zijn gebruikt om de film te maken. Kies het menu Map toevoegen als je alle mappen in een bestand nodig hebt.

Video’s bewerken

Selecteer de video met behulp van de werkbalk, waarop de bewerkingsparameters worden weergegeven. Je vindt dit boven de tijdlijn. Onder dit hulpmiddel is er het tabblad “Kleuraanpassing” voor de keuze van kleuren. De “Slideshow Master” wordt gebruikt voor het configureren en compileren van reeksen.

De soundtrack invoegen

Klik nog steeds op de tijdlijn op Bestanden toevoegen om door de audiospoor bestanden te bladeren. Klik anders rechtstreeks op Audiotracks als je liever een vooraf opgenomen nummer gebruikt. Gebruik het pictogram Schaar als je de films van elkaar wil splitsen. Breng tenslotte jouw audioclip over naar de videoclip op de tijdlijn voor de samenvoeging.

Overgangen toevoegen

Je vindt een ruime keuze aan mogelijkheden op het tabblad Overgangen. Verzamel twee clips door het overgangspictogram ertussen te slepen.

Toevoeging van effecten

Klik op het tabblad Titels wanneer je een titel plaatst. Dit laatste wordt automatisch weergegeven op het titelnummer na overdracht naar het chronologie pictogram. Pas wanneer nodig de parameters aan als uitlijning. Dubbelklik op de titel om het te wijzigen.